Tympanafoundation naar Madagascar

29 september 2023 - Luchthaven Jomo Kenyatta Internationaal, Kenia

Eindelijk zijn we onderweg. Jan, Rianne en ik. Nu 6 uur wachten op Jomo Kenyatta in Nairobi. De vlucht met Kenya Airways was veruit het aantrekkelijkst, vooral vanwege de mogelijkheid 2 koffers van 23 kg mee te mogen nemen. Die hebben we 6 in totaal. Volledig gevuld met materiaal voor deze missie. De kleding voor onszelf in de handbagage.

Ondertussen al veel contact met de ploeg in Antananarivo. We worden opgehaald en verblijven 1 nacht in de hoofdstad. Morgen reizen we over de weg door in zuidelijke richting naar Antsirabe en zondag naar Fiarantsoa. Daar gaan we de eerste week aan de slag.

Dr Faré, onze KNO-collega met wie we gaan opereren, doet momenteel een cursus in Nairobi van de Nederlandse stichting Eardrop. Zij leert daar de beginselen van de sanerende oorchirurgie. Boren op menselijke rotsbenen. Ze kan de komende weken haar nieuwe skills direct in de praktijk brengen onder supervisie. De cursus, het verblijf en de reis zijn mede mogelijk gemaakt door ondersteuning van onze stichting Tympana. (http://www.tympanafoundation.com)

We kijken uit naar het weerzien met onze lokale vrienden! Zodra we foto’s hebben zullen we die via deze blog delen.

1. Maarten de Mönnink:
    29 september 2023
    Chapeau voor werk! Succes daar.
  2. Els van de Ven:
    29 september 2023
    Veel succes met jullie mooie werk daar. En...veel plezier.
  3. Sandra:
    29 september 2023
    Weer een prachtige en dankbare (werk)reis voor de boeg! Leuk jullie zo te volgen!!