Onderweg

19 maart 2017 - Paray-Vieille-Poste, Frankrijk

Nog steeds in Parijs op zondag 19/3. Gaan nu aan boord. Om onduidelijke redenen het reisschema omgedraaid. In plaats van rechtstreeks naar Port au Prince nu via tussenstop op Dominicaanse Republiek. Verwachte aankomst morgen om 06:00 uur lokale tijd. Spaart in ieder geval een hotelovernachting uit. In totaal 39 uur onderweg. Dan nog 4-5 uur over de weg met de jeep. Jammer dat het een dag werken kost.

Helaas fikse vertraging. We vertrekken vanavond pas om 20:45. Waarschijnlijk toch vanwege aanslag gisteren waardoor inkomende vluchten vertraagd zijn. We droppen de bagage en gaan nog maar even Parijs in. Wel balen. Als we vanavond vliegen komen we rond middernacht aan in Port au Prince. Dat betekent een overnachting daar want rijden in het donker over onverharde wegen is niet verantwoord.

Ingecheckt in Ibis Orly. Onze reismaat Dirk Boedts ontmoet. Klein nachtmutsje. Enige onrust op luchthaven vanwege aanslag vanochtend. Onze vlucht lijkt vooralsnog conform schema om 10:15 te vertrekken. We zullen het zien

Het avontuur is begonnen. Met de trein van Lommel naar Antwerpen bleek al een hele uitdaging. Helaas werk aan het spoor waardoor een zenuwslopende busrit van Herenthals naar Lier. Schitterend stadje, maar helaas hadden wij daar weinig oog voor. Daar weer op de trein en in Antwerpen de Thalys net niet gehaald, maar dankzij een vriendelijke conductrice toch mee. Gelukkig een plekje in de bar gevonden. Santé, op een succesvolle reis. Paris, nous arrivons.

1. Marcel van Loon:
    19 maart 2017
    goede reis en veel goed werk daar!!
  2. Lianne:
    19 maart 2017
    Ben benieuwd naar alle ervaringen!
  3. Esther vdl:
    Goede vlucht.
  4. Herman burvenich:
    19 maart 2017
    moaten veel succes, groeten aan Pasteur.
  5. Dirk Laermans:
    19 maart 2017
    Het kan maar beteren, toch ?
    Gaan met die banaan (voor/na het eten) en vergeet zeker de andere fruitjes niet aub. !
    'E kiekske me rijst' is ook maar altijd hetzelfde hé.
    Succes ginder